Ужас! Както си обичах ситонтопа, така сега съм раздвоен - сдобих се с Necky Elaho.
Отне ми известно време да си го наглася като за мен, след което лодката ми лепна и ... нямам думи. Но пък имам голямо сърце - в него има място и за още лодки .
Едвам устисках (нямам време!) да му направя сефтето на язовир Огняново:
Малко ми е рано още да коментирам качествата на лодката, а и база за сравнение много-много нямам. Но пък като я дам на другарчетата да й се порадват и те - ще могат спокойно да споделят впечатления. По-нататък и аз също, като задобрея.
Necky Elaho
Moderators: graf_bezuhoff, vandobrev
Re: Necky Elaho
Страхотен е Графе.Честито!!!
Нова лодка-ново гребло ти пожелавам аз!
Нова лодка-ново гребло ти пожелавам аз!
почетен член "вся остальная непиювшая сволочь..."
- Pecata
- Posts: 412
- Joined: 02 Nov 2008, 19:16
- Location: Varna, E-mail: pecata70@gmail.com, Skype: petar__popov
- Contact:
Re: Necky Elaho
Честито!!!!!
С кеф да си я караш!!!
!!!Реки, язовири, морета и океани - треперете в ужас!!!
!!!ГРАФА ИДЕ ДА ВИ НАЛАЗИ!!!
С кеф да си я караш!!!
!!!Реки, язовири, морета и океани - треперете в ужас!!!
!!!ГРАФА ИДЕ ДА ВИ НАЛАЗИ!!!
Re: Necky Elaho
А честито !
И ся на Арда не те ли влече да се прошляпаш с новата придобивка ?
И ся на Арда не те ли влече да се прошляпаш с новата придобивка ?
- graf_bezuhoff
- Posts: 1091
- Joined: 22 Apr 2008, 13:40
- Location: София
Re: Necky Elaho
Ти как мислиш?sto100jan wrote:И ся на Арда не те ли влече да се прошляпаш с новата придобивка ?
- graf_bezuhoff
- Posts: 1091
- Joined: 22 Apr 2008, 13:40
- Location: София
Re: Necky Elaho
Малее, тая лодка сама сърфира!
- graf_bezuhoff
- Posts: 1091
- Joined: 22 Apr 2008, 13:40
- Location: София
Re: Necky Elaho
Редно е след почти цял сезон с лодката, да направя и кратък очерк с впечатления.
Като цяло Елахото е една разкошна туристическа лодка или по-точно разкошен морски каяк. Дължината от 5 метра й позволява да развива добра скорост, извитата надлъжна форма на дъното (rocker) я правят сравнително маневрена и по-малко податлива на вълни - направо не ги усеща, - а острият нос ги муши като игла.
Лодката е малко "жива" по отношение на първична стабилност - тясна е за туристическа лодка, което прави карането по-технично, от друга страна е голям кеф като се слееш с нея. Специалната напречна форма на дъното (diamond hull) й придават забележителна вторична стабилност и пълен контрол при наклони.
Податлива е на вятър, особено когато не е натоварена, в повечето случаи с лек наклон на лодката това се компенсира и рядко се налага да се ползва рул. Рулят в прибрано състояние се заклинва централно, така че педалите могат да се настроят абсолютно симетрично и застават неподвижно при гребане.
Задната палуба е ниска, което, разказват, било удобно за гренландски ескимоски. Аз не ги владея, но и европейските работят.
Кокпитът е удобен (за мен). Наклонът на гърба се регулира с въженце, което има склонност да бяга от затяжката, затуй съм си направил възелче. Педалите се регулират с колани (което е удобно, прецизно, бързо и лесно и най-вече без да слизаш от лодката), защото като се намокрят, се отпускат и после се разместват. Площта на педалите не е голяма, от което при няколкочасово гребане краката може да изтръпнат.
Багажниците ми се струват с по-малък обем от Сийяка, предполагам заради скосената задна палуба, а и като цяло лодката е по-ниска. Или просто защото мъкна много багаж с неподходяща форма . Не успях да намеря никъде в нет-а колко литра са багажниците. Средният люк (day hatch) е с гумен капак и затваря херметически. Предният и задният отвор са с неопренови капаци, върху тях пластмасови. Случвало ми се е при ескимоски или при вълни задният да прокапе. Което ми се струва нормално за това конструктивно решение, но трябва да се внимава какво да се слага в багажника.
Споменах ли как сама хваща вълните за сърфиране?
Като цяло Елахото е една разкошна туристическа лодка или по-точно разкошен морски каяк. Дължината от 5 метра й позволява да развива добра скорост, извитата надлъжна форма на дъното (rocker) я правят сравнително маневрена и по-малко податлива на вълни - направо не ги усеща, - а острият нос ги муши като игла.
Лодката е малко "жива" по отношение на първична стабилност - тясна е за туристическа лодка, което прави карането по-технично, от друга страна е голям кеф като се слееш с нея. Специалната напречна форма на дъното (diamond hull) й придават забележителна вторична стабилност и пълен контрол при наклони.
Податлива е на вятър, особено когато не е натоварена, в повечето случаи с лек наклон на лодката това се компенсира и рядко се налага да се ползва рул. Рулят в прибрано състояние се заклинва централно, така че педалите могат да се настроят абсолютно симетрично и застават неподвижно при гребане.
Задната палуба е ниска, което, разказват, било удобно за гренландски ескимоски. Аз не ги владея, но и европейските работят.
Кокпитът е удобен (за мен). Наклонът на гърба се регулира с въженце, което има склонност да бяга от затяжката, затуй съм си направил възелче. Педалите се регулират с колани (което е удобно, прецизно, бързо и лесно и най-вече без да слизаш от лодката), защото като се намокрят, се отпускат и после се разместват. Площта на педалите не е голяма, от което при няколкочасово гребане краката може да изтръпнат.
Багажниците ми се струват с по-малък обем от Сийяка, предполагам заради скосената задна палуба, а и като цяло лодката е по-ниска. Или просто защото мъкна много багаж с неподходяща форма . Не успях да намеря никъде в нет-а колко литра са багажниците. Средният люк (day hatch) е с гумен капак и затваря херметически. Предният и задният отвор са с неопренови капаци, върху тях пластмасови. Случвало ми се е при ескимоски или при вълни задният да прокапе. Което ми се струва нормално за това конструктивно решение, но трябва да се внимава какво да се слага в багажника.
Споменах ли как сама хваща вълните за сърфиране?
- anastas_peykov
- Posts: 386
- Joined: 25 May 2009, 18:02
- Location: Варна
- Contact:
Re: Necky Elaho
Графе , кажи сега нещо лошо за лодката , стига си я хвалил