Китайците са друга бира, там се копва сичко от парцалките, през електрониката та до колите и самолетите... и никой с пръст не мое ги барне щот там просто е един друг свят дет останалите правила не важат.... за наща част обаче е убаво човек да си прай сметката да не да се окаже после че и внуците му имат да плащат.....
Инак нема лошо, за лична употреба мое си смъкнеш калъпи от квато лодка си искаш, ку си мангизлия мое и от кевлар и смола да си я спретнеш даже... ма стане ли реч за комерс умната че понекога много боли....
Размисли за стъклопластовия каяк
Moderators: graf_bezuhoff, vandobrev
Re: Лодката на лодкостроител
Някой знае ли технологията за правене на матрица за каяк? По точно от какъв материал се прави и дали се поврежда лодката от която се сваля модела? Предполагам,че не е нито много лесно,нито много евтино,щом не е масова практика.Питам от чисто любопитство,не че ще се хвана да си правя каяк.
Преди няколко години като си търсих каяк минах и през фабриката в Царево,но там нямат матрици за каяци.Обясниха ми че матрица се сваля трудно и няма смисъл да си правят понеже не могат да и избият парите с направата на 5-6 лодки.
Преди няколко години като си търсих каяк минах и през фабриката в Царево,но там нямат матрици за каяци.Обясниха ми че матрица се сваля трудно и няма смисъл да си правят понеже не могат да и избият парите с направата на 5-6 лодки.
- anastas_peykov
- Posts: 386
- Joined: 25 May 2009, 18:02
- Location: Варна
- Contact:
Re: Лодката на лодкостроител
Дидо , аз не съм запоснат с технологията на стъклопластовите лодки но съм по специалност леяр и то магистър макар само на диплома Та като го учих това преди повече от 12 години имаше страшно много материали и технологии за правене на калъпи , дори в прецизни случаи се ползваха и стоматологични материали. Та не виждам какъв е проблема да се напрай матрица от каяк при условие че няма обратни наклони(а и да има нее проблем) и правиш 1:1 копие. Според мен корекцията и доработката на матрицата е малко про трудна особенно ако не искаш да е точно 1:1. Каяка от който се сваля отпечатъка няма да се повреди защото предварително може да се маже с някакъв гел протива залепване или нещо от сорта. Матрицата представлява една черупка и се маже също предварително с някакъв гел за лесно последващо отделяне на изделието от калъпа. Ако е за лодка на кила се слагат и болтове за лесно извашдане на лодката от калъпа. Нашия Стоян от Варна е доста навътре с технологията на тия композитни технологии и може да ти говори цял ден за това. Някой път като се засечете може да го разпиташ. А и сигурно в нета е пълно с материали по тая тема .