Лодката на лодкостроител

Moderators: graf_bezuhoff, vandobrev

User avatar
Pecata
Posts: 412
Joined: 02 Nov 2008, 19:16
Location: Varna, E-mail: pecata70@gmail.com, Skype: petar__popov
Contact:

Re: Как да си избирам каяк?

Post by Pecata »

Съгласен съм че комфорта струва пари, но ми е интересно ако дойде някой с една торба пари, какво ще му предложите за тях?
Нека това да е базовия модел, но направете така, че който иска да може да си направи лодката по-удобна.
И въобще поиграйте си да ги доусъвършенствате малко. Ако почнем да им изброяваме предимствата и недостатъците, не знам кое ще е в повече. При условие че вече в БГ има толкова мостри, не разбирам какво чакате? Бяхте направили едно копие на Prijon Excursion? Даже се вижда на една от снимките в сайта ви. Какво стана, защо не продължихте в някаква такава насока?
User avatar
anastas_peykov
Posts: 386
Joined: 25 May 2009, 18:02
Location: Варна
Contact:

Re: Как да си избирам каяк?

Post by anastas_peykov »

viking wrote:Здравейте!Аз съм човека конструирал и изработил модела на единичният каяк на Лодкостроител.....
Аз мисля че е най-добре ако направите копие на някой широко разпостранен модел каяк от колкото да си измисляте собствени модели. Лодки има тука колкото си щеш вече , може да се вземе мостра. Както каза пецата трябва да имате базов модел в който клиента да си доплаща за екстри -люкове, седялки, рулове, палубни аксесоари... Малко се разровете из интернет за информация, всичко вече се продава и има голям избор. Трябва да ги предвидите конструктивно тези екстри.

Сега малко за лодката ви. Миналата година декември идвах при вас за да я видя тая лодка тъй че имам някаво впечатление. Човек като види още от снимките на седялката(цукалото)което сте сложили на каяка моментално ще разбере че нищо не разбирате от тия лодки. Ако някой си купи тази лодка първото нещо което трябва да направи е да изреже и изхвърли това недоразумение. Тая седялка освен че е вдигната доста на високо и ти свива бедрата което дава от своя страна чуство за тяснота (въпреки големия си обем) и нестабилност (въпреки ненужно голямата ширина на лодката 72 см) Стабилността е субективно понятие което се определя И от разположението на тялото на гребеца в лодката. Въпреки големия обем на лодката трудно се напъхах вътре. Дължината на кокпита е 80 см. ми се струва ненужно малък. Все пак това не е морски каяк. Има и доста други забележки по лодката но за сега толкова.
User avatar
genius
Posts: 698
Joined: 09 Feb 2008, 13:07
Location: София
Contact:

Лодката на лодкостроител

Post by genius »

че нищо не разбирате от тия лодки
Дали не прекалявате малко ?
Всеки си има право на мнение, но личните обиди са друго нещо.
Поради граматически неуредици, мнението на потребителя не може да бъде показано.
User avatar
anastas_peykov
Posts: 386
Joined: 25 May 2009, 18:02
Location: Варна
Contact:

Re: Лодката на лодкостроител

Post by anastas_peykov »

Сори, нека това да не се разбира като персонална обида защото не познавам лично човека. Нека се приема като критика към Лодкостроител в градивен план. Още повече че аз не съм кой знае колко разбиращ и с кой знай какъв опит за да се изказвам , но това което съм написал за лодката си е истина.
User avatar
sto100jan
Posts: 337
Joined: 10 Dec 2007, 15:59

Re: Лодката на лодкостроител

Post by sto100jan »

Ама много сте люти това варналиите , бе :shock:
Наско , имаш ЛС .
User avatar
graf_bezuhoff
Posts: 1091
Joined: 22 Apr 2008, 13:40
Location: София

Re: Лодката на лодкостроител

Post by graf_bezuhoff »

Нека имаме малко уважение към хората, които се опитват да създават и творят, дори и на нас крайният продукт да не ни харесва. Няма нужда да напъждаме човека, който сам е дошъл при нас, крайните потребители, и малко или много ще вземе предвид нашите мнения и впечатления в бъдещите си разработки. Надявам се.
User avatar
DIDO VN
Posts: 33
Joined: 14 May 2009, 16:31
Location: varna

Re: Лодката на лодкостроител

Post by DIDO VN »

Здравейте!Имам двуместен каяк на Лодкостроител от няколко години и ще ви изложа добрите и лошите страни според мен:
1.Цената е много привлекателна.За толкова пари другият вариант е турски сит-он-топ,но аз не бих го предпочел.
2.Лесен за тунинг и ремонт,дори за неопитен човек.
3.Много стабилен каяк.Без проблем стоя изправен в него(в спокойна вода).
4.Седалката е широка и лесно се влиза в кокпита,обаче не е много удобна и е твърда.С малко усилия може да се подобри.
5.Държи добре прав курс,но за сметка на това пък не е никак маневрен.В язовири поддържам добра скорост и посока,но в тесни реки си е мъка.
6.Доста тежи около 45кг.Трудно го товаря на колата сам,но все пак това е каяк за двама.При по силен вятър в открити водоеми тежестта може да се счита за плюс,но в повечето случаи пречи.
7.Педалите не са удобни и няма добра опора за краката,но лесно може да се подобри.
8.Външно е с много гладко покритие което допринася за добрата скорост,но отвътре е доста груб.Стърчат разни нишки от стъклопласта и много режат.Трябва да се зашкурят и да се намаже с нещо като каучукова боя,за да се реши проблема.
9.За херметичността на багажниците не мога да споделя много,защото не съм ги тествал в екстремни условия.Предния багажник съм го опаковал със стиропор и в момента е нещо като вградена хладилна чанта за храна и напитки(така съм подобрил и непотопяемостта),а на задния му предстои да го разширя.Фабрично е доста тесен при положение,че с малко усилия може да се изкарат от него още 8-10литра обем.
10.За тези които е важна и естетичната страна е добре да знаят,че при поръчката за изработка,се заявява и желаният цвят на отделните части.
Надявам се с тази информация да съм полезен както на потребителите,така и на производителите.
User avatar
minimiro
Posts: 798
Joined: 30 Jan 2009, 01:10
Location: Варна
Contact:

Re: Лодката на лодкостроител

Post by minimiro »

Нека се включа и аз за малко... по-скоро към Наско...
Насе, брачед, с тебе сме една горна категория каякари... дето според ТТ данните НИ, тоя спорт не е много-много за нас, ръийш ли.... ;)
100 кила са си 100 кила и талия в рамките на метър си не е майтап работа.... тъй че не са зимай за еталон мярка при определяне на параметрите на квато и да е лодка ;)
щот дето ти викаш едвам се напъхах, там 9/10 от каякарите ше влязат кат 5 пари в кесия нали.... за такива кат нас, кораб като моя, дет и напреки мога вляна ... та така... не с лошо дет се вика....
User avatar
krasipet
Posts: 12
Joined: 08 May 2009, 08:58
Location: Варна

Re: Лодката на лодкостроител

Post by krasipet »

Опааа..., да се намеси още един от "тежката категория".
Когато си оразмерявах кокпита, заложих дължина 82см. и широчина 44см.
И в тези размери си влизам безгрижно.
А колкото до ширината на лодката и уменията човешки... човек свиква бързо и с тясна и "нервна" лодка. Стига мерак да има да гребе.
Затова е наистина добре да се проектират и разработят няколко модела лодки, защото колкото хора- толкова различни предпочитания.
Аз както съм 178см продължителен и със 100 оки притискащ земята, ако трябва да си направя по алеутски стандарт каяк, то той трябва да е 5,4м дълъг и 54см широк ;) (а може и да си спретна едно такова нещо) :twisted:
Attachments
Въпросния кокпит
Въпросния кокпит
Значението на духовата музика за духовното развитие на духовенството... Или: "За к'ъв ... му е на дядо ви поп свирка?"
User avatar
Pecata
Posts: 412
Joined: 02 Nov 2008, 19:16
Location: Varna, E-mail: pecata70@gmail.com, Skype: petar__popov
Contact:

Re: Как да си избирам каяк?

Post by Pecata »

Към viking.
Pecata wrote:http://www.lodkostroitel.com/pics/20061 ... IM2804.JPG

Правено-недоправено!
Педалите се виждат на снимката.
Неудобна седалка и облегалка, без възможност за регулиране,
а мисля че това е много важно за туристическия (и не само) каяк.
Заради формата на седалката, не може да си вкараш коленете отдолу.
Багажниците пускат вода и са с малки отвори.
Обикновенно са по-тежки от това което пише.
Но голямо предимство е, че може човек сам да си ги ремонтира.
Към това ще добавя, че няма шприцка която да издържи на този остър ръб на кокпита и че багажниците освен че са с малки отвори, самите те са много малки.
viking wrote:За така нареченият цукал ,тоест коптит .Ами целта ми беше да стане нещо което да пасва на различни по големина и форма дупета.За люковете и тяхната водонепропускливост,вода ще влезе само ако каяка се движи под вода.За ширината ,преставям си човек който никога не е сядал в подобна лодка ,как би се чувствал на нещо с ширина около 60 см. Лодка за аматъори и целта беше да има масимална устойчивост.За кила ,няма как, лодката е за дълги рейдове, по добре ли е да се върти като гламава и да не държи на курс?Това е в общи линии .
Под цукало имат предвид седалката, а кокпит е друго нещо. Не става въпрос за големината на седалката, а за това че не може да се регулира (на другите фирми седалките също са еднакви). Ако под люкове имаш предвид багажниците, искам да ти кажа, че понякога на каяка му се случва да върви и под вода - вълни в морето, вълни в язовира които понякога са над 2м.(представете си каква е била вълната при една буря в я.Студен кладенец за да може 5 метрово кану с вързана бананка за него да сърфира), вълни в реката и евентуално обръщане.
"Лодка за аматьори" няма(освен ако вашата е първата). Има детски. Чувството за стабилност идва с карането. След 5-6 излизания ще се чувстваш достатъчно стабилен. Ако се качваш 1 път в годината за 10 минути, даже на рибарска лодка да се качиш пак ще се чувстваш нестабилно.
"Лодката за дълги рейдове" поне според мен трябва да върви леко и с минимално усилие, за да не измаря гребеца и да има добра скорост, а това идва от формата и, а вашата май не е такава.
Това за цената също не е вярно. Ето едни лодки, които са много по-привлекателни от вашите и единичката струва 630лв., а двойката 830лв.
Ето и курса на БНБ за 11.05.2010, ако искате сами да си ги смятате: PLN - 0.4856
http://kayak-boat.eu/index.php?option=c ... 54&lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kayak-boat.eu/index.php?option=c ... 54&lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
А тук можеш да видиш, че неопрените за седалките струват 29.90 евро., като не съм търсил на друго място, защото тези ги знаех.
http://217.160.65.46/prijon2010/2738679 ... lster.html" onclick="window.open(this.href);return false;
И накрая искам да ти кажа да не се сърдиш, а да вземете предвид всички тези неща които се изговориха тук и да направите нещо по-добро.
Вече на много места може да се видят най различни каяци, които изглеждат много по-добре от вашите и хората ги предпочитат въпреки по-високите им цени. Така че действайте. Супер ще е и ние в БГ да имаме поне една свястна лодка.
Post Reply