Как да си избирам каяк?

Moderators: graf_bezuhoff, vandobrev

Svetlio
Posts: 194
Joined: 05 Dec 2007, 21:07

Re: Как да си избирам каяк?

Post by Svetlio »

Евала бре Стоянчо невероятно си описал лодчицата ми.
User avatar
anastas_peykov
Posts: 386
Joined: 25 May 2009, 18:02
Location: Варна
Contact:

Re: Как да си избирам каяк?

Post by anastas_peykov »

Ако ще си взимаш СОТ каяк по-добре си вземи двойка. Има една двойка на РТМ Океан дуо , та тя е 29 килограма , ако те притесняват килата това е добър вариант. Може да се кара както сам така и от двама без проблем лятото. Имай в предвид че дори и лятото ако задника ти се кисне във вода ще почне да пръцка малко повече от обичайното но това са подробности :) Беше писъл за PMS , това са турски боклуци, хората си правят бидони и решили че могат да правят и каяци. Да не съм голословен бих добавил че пластмасата за бидони се различава от тази за каяци и че това е единствения каяк в света който е заваряван фабрично отдолу. Имам ПМС и не си стува да пиша повече за него. Имай в пред вид че какъвто и СОТ каяк да си вземеш си остава една плоскодънна дъска или бидон. Возията и управлението му нищо общо нямат с ситин какяка. Хубавия сит ин каяк се чувства като част от теб и усещането е съвсем друго. Всички техники там са приложими. Ако си вземеш СОТ каяк ще дойде време когато ще го осъзнаеш това и ще искаш да си вземеш такъв. Не те навивам да си купуваш сит ин , напротив мисля че като за начало за теб ще е най добрия ваиант.
User avatar
Vic
Posts: 38
Joined: 22 Jan 2010, 21:03
Location: София

Re: Как да си избирам каяк?

Post by Vic »

Благодаря ти! Да , заглеждам го дуото, кефи ме! Нека пукне пролетта, да опитам, да си понамокря дупето и ще се ориентирам.
User avatar
anastas_peykov
Posts: 386
Joined: 25 May 2009, 18:02
Location: Варна
Contact:

Re: Как да си избирам каяк?

Post by anastas_peykov »

Vic wrote:Благодаря ти! Да , заглеждам го дуото, кефи ме! Нека пукне пролетта, да опитам, да си понамокря дупето и ще се ориентирам.
На РТМ Океан дуото съм го карал и да ти кажа от всички чешити СОТ тоя най ми харесва като модел. Най универсяален е. Здрав му е материала , става и да го суркаш по реки.Обаче трябва да знаеш че товароносимоста на всики СОТ лодки е нереална. Реалната е горе долу на половина от тази която се дава впо каталог. Примерно Океан дуото му дават 220 кила обаче бях чел някъде из нета че поовече от 160 не може да носи с отворени отводнителни отвори. Ние сме се качвали 190 кила общо на него и наистина напълни се до половина с вода. И тъй като темата е "Как да си избирам каяк?" ще ти дам един съвет как да пробваш СОТ каяк. Качваш се на каяка, затваряш му всички отводнителни отвори с тапите , пълниш го с вода до горе с кофа или там каквото имаш под ръка , махаш му тапите и ако не се отводни напълно както си качен на него си търсиш друга по-голяма лодка.
User avatar
graf_bezuhoff
Posts: 1091
Joined: 22 Apr 2008, 13:40
Location: София

Re: Как да си избирам каяк?

Post by graf_bezuhoff »

Насе, ще си позволя да поспоря за последното ти изказване.

Първо за товароносимостта. На моето "шлепче" както се изказва Тихомир, по книга му дават товароносимост 290 кила. На Арда бяхме аз и Нъч - общо 200 кила както ида го гледаш - плюс два бидона по 50 литра нафрашкани с багаж, плюс суха торба 30 л, плюс храната и други багажи извън бидоните. И можеше и още да качим, ама толкоз имахме. При това положение не сме изпитвали затруднения - нито ни е тежало на гребането, нито сме се чувствали прекалено мокри, ама то си беше жегичка.

Сега за отводняването. Изглежда си зависи от модела, доколко ще се отводни. При мен има ли човек в кокпита, гъзът и глезените му задължително се мокрят, а повярвай ми, отводняването (и наводняването) ми е добро - всеки кокпит има четири широки отвора. Водата в кокпита е част от първичната стабилност на сит-он-топ-а, който бидейки балон, пълен с въздух, му трябва помощ, за да не се преобръща както си иска, а и за да бъде управляем, му трябва някакво газене. Например, ако няма човек в съответния кокпит, на гладка вода с отвори без тапи, в него вода не влиза. А пък когато ме заливат големи вълни и за момент кокпитът е пълен догоре, изтичането на водата до нормалното равнище е достатъчно бързо.

Дългите сит-он-топи имат обаче един голям недостатък - сит-он-топът по принцип се подава много повече над водата и е силно подвластен на вятъра, за разлика от истинския каяк. При по-късите "топчета" това не пречи толкова на управлението, защото предоставят по-малка площ на вятъра, а и са по-повратливи. При дългите животни си става неуправляема историята, дори и с двама гребци. Или с двама единият гребе, а другият управлява само и става малко неефективна работата. На моя съм приспособил рул, който в повечето ситуации (да кажем до 4 бала и малко вятър) се справя много добре с управлението. Но пък производителят не е предвиждал такова нещо и беше голяма мъка да го приспособя.
rimohit
Posts: 324
Joined: 11 Jul 2008, 16:39
Location: Бургас-Стара Загора-в каяка

Re: Как да си избирам каяк?

Post by rimohit »

Графе ... имаш ли снимано дъното на Логъна ?
почетен член "вся остальная непиювшая сволочь..." :D
User avatar
anastas_peykov
Posts: 386
Joined: 25 May 2009, 18:02
Location: Варна
Contact:

Re: Как да си избирам каяк?

Post by anastas_peykov »

Виж тука графе сайта http://www.aloisir.fr" onclick="window.open(this.href);return false; на един честен дилър е дал реалната товароносимост на някои модели на РТМ. Дал е едни много интересни таблици според които:
РТМ(Диско) - тоя каяк е проектиран за хора тежащи 65-85 килограма.(120кг по каталог)
РТМ(Темпо) - до 100 кг. (170кг по каталог)
РТМ(Океан Дуо) - до 160 кг (220кг по каталог)
РТМ(Окена Куатро) - до 220 кг (260кг по каталог)

СОТ лодката в спокойни води може да се кара със запушени отвори. Ако с отворени отвори при спокойна вода е сухо въте и се отводнява напълно значи лодката е добра за килограмите коитио и се товарят. При вълнение винаги ще има вода вътре защото нивото на водата по бордоветве се вдига , но това е допустимо, просто няма как. СОТ лодката за разлика от нормалната лодка колкото повече я товариш , освен ако не товариш на дъното и през няой люк, по законите на физиката става по-нестабилна защото под теб има балон с въздух който се мъчи да изпува. При моя турски леген като се напълни кокпита с вода се чувства една инертност. Но пък ако го претовариш ще имаш проблеми с отводняването което при развълнивани води е много важно. Ако пък не е натоварен ще си много изпувал и вятъра по лесно ще те грабва. Абе доста противоречия и взаимно изкючващи се неща има при тия лодки.
rimohit
Posts: 324
Joined: 11 Jul 2008, 16:39
Location: Бургас-Стара Загора-в каяка

Re: Как да си избирам каяк?

Post by rimohit »

Tъй .трябва да правим разлика между максимално товарене на каяка и отимално тегло на каякар .Дори сит инове от лек тип с максимално товарене 100 кила а в тях не може да се навре човек над 70 кила
почетен член "вся остальная непиювшая сволочь..." :D
User avatar
graf_bezuhoff
Posts: 1091
Joined: 22 Apr 2008, 13:40
Location: София

Re: Как да си избирам каяк?

Post by graf_bezuhoff »

rimohit wrote:Графе ... имаш ли снимано дъното на Логъна ?

Това дъно ли имаш предвид или изотдолу:
IMG_7535.JPG
rimohit
Posts: 324
Joined: 11 Jul 2008, 16:39
Location: Бургас-Стара Загора-в каяка

Re: Как да си избирам каяк?

Post by rimohit »

Дъното изотдолу
почетен член "вся остальная непиювшая сволочь..." :D
Locked