Стара река

Moderator: vandobrev

User avatar
manev
Posts: 2925
Joined: 05 Dec 2007, 21:04
Location: София
Contact:

Re: Стара река

Post by manev »

Респект Миро !!!
каза им го най сетне...
Останалите внимавайте и четете внимателно кво ви написа...пък ако искате мислете по темата.
Глупости правите с тия "масовки" и накрая някой ще го отнесе. Не искам да ви плаша или да менторствам .. както и да ровя в стари лайна
Но !!!
Случаят на Чая беше първият по рода си с каяк ;) ..но всъщност предишните 10-на години има още 4-5 известни и то точно с такъв тип ентусиасти хванали точно такава идея.
Това не се споменава по темите но е истина и е истина че една част от нас са участници в тези събития по някакъв начин за това и често "палиме за глупости" ... а народа си мисли че се опитваме да се правим на интересни ...

Много народ даде фира точно по тази схема и мисля че даже първите бяха от Бургас. Едни ваши съграждани също загинаха на Искъра именно от такава идиотщина която се опитвате да правите ... подгонени от ентусиазъм и подведени от един фалшив "герой" .. лека им пръст и на тях .. има още народ но не уместно въобще да се коментира ...
Глупости правите и дърпате дявола за опашката ...
сърцат Jumper ... член на "предателски кръг"- Кольо Варварина
User avatar
greenhorn
Posts: 442
Joined: 11 Apr 2010, 10:54
Location: Троянско

Re: Стара река

Post by greenhorn »

Хм, може би аз подведох Наско да пусне във форума, защото видях, че пуска във фейсбук, и без да го прочета му казах да спомене и тук за събитието. Мислех, че е съгласувано и обсъдено.
User avatar
anastas_peykov
Posts: 386
Joined: 25 May 2009, 18:02
Location: Варна
Contact:

Re: Стара река

Post by anastas_peykov »

Ми и аз го копнах от миналата година текста без да го чета , само смених датите :)
User avatar
manev
Posts: 2925
Joined: 05 Dec 2007, 21:04
Location: София
Contact:

Re: Стара река

Post by manev »

anastas_peykov wrote:Ми и аз го копнах от миналата година текста без да го чета , само смених датите :)
Браво !
Сега ще си намеря писанията за мераците за скачане от Сучурума , ще ги копирам тука и ще ви направя контра събитие на тия дати. Анастасе каня те официално и ти обещавам пет минутен инструктаж :D
Ай малко по-сериозно !
събитието ви е хубаво и единствено по рода си в тоя регион. Намерете си място за показно там и пробване ... ама не ръгайте на 20 човека да мрът в непристъпно дере с цел "весело" да им направите ;)

Чакам ващо разрешение кога точно да изтрия тая обява и да публикуваме нова и актуална ...
сърцат Jumper ... член на "предателски кръг"- Кольо Варварина
User avatar
anastas_peykov
Posts: 386
Joined: 25 May 2009, 18:02
Location: Варна
Contact:

Re: Стара река

Post by anastas_peykov »

Ако става дума за масовка , Римския мост не е правилното място за бивак щот няма никаква логистика. За мен най-подходящото мястото на бивак е с. Богомолско. Там пътя е до теб , природа хубава, туристическа река , може и на някой от последните бързеи да се пуснеш да не си капо, екопътеки, велопътеки и каквото ти доди на ум. Аз мога да ида там за уикенда със семейството и приятели без да се пускам по бърза вода и да си прекарам там чудесно. Всички ще имат какво да правят и няма да им е скучно.А който иска да кара бърза вода да кара.
User avatar
sailing
Posts: 126
Joined: 05 Dec 2007, 17:58
Location: Stara Zagora

Re: Стара река

Post by sailing »

Благодаря на Варненската група ( Живко , Симо и Миро ) за доброто каране . Реката е хубава и дефилето е красиво има няколко добри пада.
Миро много точно го каза всичко!!
Ros
Posts: 177
Joined: 28 Jun 2011, 14:40
Location: София

Re: Стара река

Post by Ros »

Браво,момчета!!!!Евалата, Миро!!
...5 минутен инструктаж коя река се води туристическа и могат да гребат по нея хора с нулева поготовка и на какво се вика от народа "бърза вода"....
Ако на Стара река има вариант и за туристически походи, моля преместете съобщението в другата секция на форума, иначе с това пролетно време на всички има се кара вече!
User avatar
genius
Posts: 698
Joined: 09 Feb 2008, 13:07
Location: София
Contact:

Re: Стара река

Post by genius »

Така се радвам за вас, момчета. Без нашите специалисти медиатори, никога нямаше да се разберете

</sarcasm>
Поради граматически неуредици, мнението на потребителя не може да бъде показано.
User avatar
greenhorn
Posts: 442
Joined: 11 Apr 2010, 10:54
Location: Троянско

Re: Стара река

Post by greenhorn »

Може би сега, на този поход, е момента да се свършат разни неща като заснемане, описване, gps координати и други подобни:)

п.с. :) Кольо, какъв е този нов таг, w3c знаят ли за него ;)
User avatar
minimiro
Posts: 798
Joined: 30 Jan 2009, 01:10
Location: Варна
Contact:

Re: Стара река

Post by minimiro »

Реката е като всяка друга бързотечаща река... каква точно ще е картинката зависи от ниво на водата и евентуални препятствия вътре в нея като дървеса клони млони и прочие....
В условно наречения "Първи етап" - от моста на с.Стеврек Търговишко (http://goo.gl/maps/K3ZN9" onclick="window.open(this.href);return false;) до "Римския мост" (http://goo.gl/maps/ySylY" onclick="window.open(this.href);return false; ) реката е сравнително лесна, с изключение на 3-4-5 бързея който изискват някаква поне изначална подготовка в бързи води - баланс, наклони, управление на лодката - в известна степен слаломиране, опция е възможността и умението да можеш да спреш в обратно и т.н.... Въпросния първи етап е сравнително къс, няколко километра. За добро, след всеки бързей следва тихо място, или поне тихо на умерени нива. Историята помни едно спускане на високи води в което изтървана лодка се налагаше да се гони чак през 2-3 бързея... Във въпросния първи етап, като цяло рисковете са пренебрежими. Брега е относително лесно достъпен, при необходимост по-рисковите места има как да бъдат пренесени от желаещите, или да се излезе на черен път (речно дясно!) в рамките на максимум километър-два от реката. Изключение правят "Първия пад", "Бързея на Даро" и "Улея преди Римски мост". На първия пад (пад с височина около 70-80 сантиметра) риска е преди всичко при обръщане да не те натисне водата на една единствена канара речно вляво. Бързеят на Даро е най-дългия бързей във въпросния етап - около 100-150 метра... Като цяло е с добра видимост, рискът идва преди всичко, от това, че в самия финал на бързея основно водата удря в две вертикални огромни канари с процеп между тях. Третата рискова точка е един улей, където цялата река се събира в 1-2 метров пролом между скали, проблема не е в самия улей, а в това че ако нивото на водата е високо при инфекция, разполагате с около 15-20 метра да ескимотирате или да се спасявате ако ескимоското не ви върже, след което реката прави 90* завой на дясно и 4-5 метра след това цялата водна маса се удря и върти като вал във вертикална скала.... проблема е преди всичко че там реката трупа и върти клони талпи и всякакви боклуци довлечени от течението... да бъдеш наврян в подобна мелница крие известен риск някой клонак да те закачи и държи под вода....
Няколко стотин метра по-надолу е и най-атрактивния бързей от първия етап. Двойно S образен бързей с дължина около 50 метра, но със силна денивелация. При високо ниво на водата можете да го пробиете както си искате. Свършва със спокоен вир, при ниско ниво обаче, ще ви се наложи да управлявате бързо лодката по основния канал на бързея.... говорим си за радиуси на завиване около 4-5 метра, във вълни и плъзгащи се странични вълни от скалните плочи към вас. Известен риск, носи финала на бързея, изплюва ви порядъчно засилени в поредица от няколко затихващи вълни. Току до вълните вдясно има 2-3 приятно заострени камъка на нивото на водата.... С лодка не са болезнени, без лодка са проблем ;)
Грубо, без да се бърза за около час-час и половина трябва да сте го взели.
И тук възниква основния проблем. Намирате се на място, спокойно тихо и зелено, до хубав мост с хубав заслон с камина, проблема е, че решите ли, че толкова адреналин ви е достатъчен, лодката трябва да бъде изкарана обратно нагоре до асфалта по черни пътища с ужасна глинеста лепкава кал, и огромни дълбоки коловози.
Участниците в миналогодишното събитие все още си спомнят какви усилия костваше 3 джипа да бъдат изкарани до сравнително равния участък, и как всички лодки на междувременно отказали се трябваше да бъдат пренесени на ръка няколко километра.
Втория етап, започва от Римския мост - дължината му е около 12-15 километра. Като цяло правилото бързей-тихо-бързей-тихо е валидно и тук, с някой дребни изключения... дребни, но най рисковите бих допълнил....
Етапа започва с леки приятни бързеи. Уменията които са необходими поне в началото включват избора на правилна линия за подход в бързеите както и умението да прецениш как да влезеш в множеството обратни вълни който са често срещани тук, понякога в поредици от 4-5 на брой.
Като цяло, лично мое наблюдение е, че всички по заслужаващи внимание и носещи риск бързей в тази река, поне в тези два участъка са на ляв завой, така че видите ли ляв завой, имайте си едно наум...
На около час след Римския мост се достига железния мост (http://goo.gl/maps/PW4AT" onclick="window.open(this.href);return false;), вижда се добре, има удобни за спиране места речно дясно. Участъка е може би една от четворките в тази река. Речното дъно е прорязано от големи диагонално разположени плочи. И единственото място за преминаване напред през реката е един добър бързей с прилично големи вълни и камъни отдолу. Бързеят е около 40-50 метра дълъг, речно ляво. Неприятното е че завършва с леко крив пад около метър-метър и половина. Като цяло не държи. Риск представляват попаднали дървета в него, както и това, че предполагаме, не сме 100% сигурни, но предполагаме че отдолу в самия пад има изкривени железни траверси останали от половината мост, който бе отнесен от реката преди 2-3 години. Опцията за преминаването е преди пада да се излезе вдясно от бързея в обратното. Речно вдясно има още един пад, който е по-полегат и по нисък. Мястото е задължително за осигуряване. Ако нещо се обърка още в самия бързей, или ескимотирате на секундата, или се изсипвате заедно с лодката над вас, директно във високия ляв пад. Ако сте минали без щети и не сте уцелили траверса, имате спокоен вир около 20 метра в диаметър където да се съберете.... Ако излизането от бързея ви се е получило, след няколко метра тихо, в десния пад има подводен камък, леко вдясно, който ще направи (обикновено) успешен опит да ви обърне. Дълбоко е, няма риск от близки срещи с камъни. Но трябва да побързате с ескимоското, в противен случай, струята от въпросния пад бързо и неумолимо ви изнася към последващия бързей с десен завой. Проблем не е толкова самия бързей, около 100-тина метра дълъг, колкото това че отдолу целия е образуван от остри тънки скални плочи насочени нагоре срещу течението през цялата дължина на реката. Силно ме съмнява че там човек може да изтече без някоя сериозна щета. Това е и лобното място на моята риба. Във същия този бързей и отпрах буквално дъното с 40 сантиметрова цепка...
Ако тук се случи да потрошите лодка или недай си боже крак ръка, глава, единствения изход е да се върнете към железния мост нагоре и речно дясно по изоставена пътека да се придвижите в посока с. Слънчовец (http://goo.gl/maps/rgjZ1" onclick="window.open(this.href);return false;). Риска да се изгубите в пущинака не е за пренебрегване. По близко от Слънчовец, транспорт няма как да пристигне. Горските пътища са обрасли, с натрошени дървета и т.н. и т.н. Имайте в предвид, че повечето села в района са изоставени или се обитават от 1-2 ма възрастни, т.е. помощ от жива сила или техника не чакайте, лекар пък съвсем.... дори и магазин нямат, а магазина е бус който обикаля в района в определени дни......
Така, след въпросния железен мост, още след първия ляв завой на реката е добре да подхождате внимателно. Наближили сте "пада на Веско"... добре е да го огледате и задължително да го подсигурите... представлява, къс каменист стръмен бързей с завой на 90 градуса вдясно и след завоя пад в нещо като полукръг. Изключително гадно място. Самия пад не е висок, но се изсипва отвесно от три страни в дълбока чаша. Получава се разпенен казан, може би 10-15 метра в диаметър. Резкия десен завой ви убива инерцията и не можете да се засилите порядъчно че да го приплъзнете достатъчно. Гадния вал, дърпа и държи. Дълбоко е и не достигате дъно, а е пенесто и не достигате и въздуха отгоре.... Умната там. Аз лично, съм го скачал два пъти, но след първия кандидат удавник там, задължително си го пренасям, щото съм убеден че там вътре не ме чака добро, а на късмет не ми се разчита ;)
Вече сте в най интересната част от реката, следват добра денивелация, и при достатъчно вода, се образуват дълги бързей с огромни вълни, пързалки, и поредици от малки стъпала с валчета. Остават още два атрактивни пада по около метър и петдесет. Без риск от удавяне поне, правят атрактивни вълни, търкалят през врат по-късите лодки, като цяло дават адреналин, без много сериозен риск... Хубаво е да се осигуряват, поне от гледна точка че след всеки пад, следват около 20-30 метра по-бавно течение и после заминаваш в бързей.... поне да не се гонят излишно лодки. Каньона е с високи гладки стени, много красиво. Ако броите падовете, след 4-тия пад от втория етап, започвате да приближавате финала... остават ви около 30-40 минути при стегната организация до излаза. Равните участъци започват да вземат превес, бързейте като цяло намаляват и стават по-леки. Два са по-заслужаващите внимание бързей преди финала. Единия няма как да го пропуснете без да разберете, силна денивелация, в завой на ляво, с поредица от скокове по около 50-60см по диагонално разположени скални плочи... завършва с дълбок и дълъг вир.... Няма как да бъде пренесен. Заобиколен е между отвесни скали и от двете страни. Бързейте в долния участък с подобна конфигурация са повечето между другото
Единия от знаците че наближавате края на етапа е в един вир с вертикална скална стена вляво, има хоризонтално израсло дърво, набива се на очи, не може да се пропусне.
След въпросния бързей, и още един с подобни диагонални скокчета но по-спокоен, ще видите как изведнъж реката видимо се успокоява и разлива. Започват да се появяват пясъчни наноси, да се виждат следи от човешко присъствие, рибарски биваци, огнища, направени маси от парчета скала и т.н. Изхода от реката е речно вляво на завой във малък бързей (http://goo.gl/maps/4W4dN" onclick="window.open(this.href);return false;) дори и да го пропуснете, след завоя ще видите голям въжен мост, може да излезете и там. От тук насетне реката вече се успокоява, бързейте стават пренебрежимо малки и като цяло бързата вода, си ги спестява ;). Мястото е удобно и за бивак, асфалтовия път е досами реката. Изхода към цивилизацията после е през село Мечово-Стара Речка-Длъжка Поляна- след което липсва табела, но на първия по голям разклон сте вляво в посока Антоново, напред асфалта скоро свършва и това е пътя който ще ви върне към Стеврек....

По подробно описание от това здраве му кажи....
Но определено реката не е за прохождащи ентусиасти, или "туристи"
Щото и да си навлечете беля и господ не може да ви помогне там.....
Post Reply