Да дупча ли каяка за люкове?

Moderators: graf_bezuhoff, vandobrev

Post Reply
cmamyc
Posts: 27
Joined: 28 Feb 2012, 09:27
Location: Видин
Contact:

Да дупча ли каяка за люкове?

Post by cmamyc »

Или не.
Понеже ако ще изрязвам люкове, трябва да е сега. Не че не знам как да ги направя, но малко ме е жал, а и ще ми отнеме още две седмици.
Та основното ми питане е - някой от вас ползвал ли е дълги торби с формата на носа и кърмата на каяка за пълнене с багаж. Достатъчно дълги за да са достъпни от кокпита. Удобно ли е, удачно ли е и тн. Имам два такива "чорапа" от винил и ми изглеждат държеливи, но дали ще е практично...
Става въпрос за този каяк
Image
Image
Image
User avatar
graf_bezuhoff
Posts: 1091
Joined: 22 Apr 2008, 13:40
Location: София

Re: Да дупча ли каяка за люкове?

Post by graf_bezuhoff »

Предполагам, че ако изрежеш люкове, си предвидил и прегради, за да са сухи отделенията. Тогава има смисъл, защото винаги ще имаш два отсека пълни с въздух (отпреди и отзад), така че, ако се обърнеш, да не потъва лодката и т.н. Да не споменаваме багажа. Иначе трябва да пълниш носа и кърмата с балони с въздух, за същата цел. В първия случай печелиш с багажа, във втория като сложиш балоните, губиш от мястото за багаж.
Вече естетически как ще го изпълниш...
cmamyc
Posts: 27
Joined: 28 Feb 2012, 09:27
Location: Видин
Contact:

Re: Да дупча ли каяка за люкове?

Post by cmamyc »

Първоначално беше замислен с люкове и с четири прегради - по една съвсем в носа и кърмата, една на 10ина см зад кокпита и една в краката на гребеца. Тези в носа и кърмата изпълняват ролята на балони, а другите две за багаж. И да не правя люкове, тези изпълняващи функцията на балони си остават, дори ще ги направя малко по-големи. Но другите две отпадат и пътуващия ще се търкаля (или плува) из цялото помещение заедно с две дълги торби за багаж. Не знам само доколко ще е удобно вадене-прибиране и на колко време ще ги сменям ако се протрият.
User avatar
graf_bezuhoff
Posts: 1091
Joined: 22 Apr 2008, 13:40
Location: София

Re: Да дупча ли каяка за люкове?

Post by graf_bezuhoff »

При условие, че няма как да не влиза пясък и камъчета в кокпита, всичко се протрива. Колкото повече, толкова по-бързо. За удобството... ако може торбата да се вади заедно с багажа - ще ти е удобно да бъркаш. Иначе си зависи колко са ти дълги ръцете и си е мъка. С багажни отделения иска по-къси ръце. И най-вече, като се изтъркаляш някъде няма да се притесняваш, че ще изпаднат торбите. Дори и да ги закрепиш за лодката, като се обърнеш най-малкото, което искаш, е да ти се мандахерцат неуправляеми багажи и да не знаеш кое как ще те уплете или цапардоса. Преживявал съм го вече със сит-он-топ-а ;). Така че както си решиш. Имай предвид, че без прегради става един огромен кокпит, който не можеш да изпразниш от водата. С багажни отделения литрите вода са значително по-малко.
Post Reply