Сигнали в реките - според IRF - и отново за категоризацията

Moderator: vandobrev

User avatar
manev
Posts: 2925
Joined: 05 Dec 2007, 21:04
Location: София
Contact:

Re: Сигнали в реките - според IRF

Post by manev »

Желязко, олаби жилата малко :D Както вече ти написах част от хората тук хранят много "добри чувства" към тази организация. Относно знаците, беше хубаво да опоменеш кой е източника, защото не само тук ами и в цялата мрежа вече не можеш да разбереш кое истина и кое не. За това не е хубаво да застааваш в момента зад каквито и да е идеологии ...
ПСС-то по цял свят все още държи на въоражение носилките по лифт станциите и си ги ползва ...дали да дойде хели го определя ПСС-ра който е дошъл на място да види какъв е случая...
Не ти се случва да караш с непознати в последно време и за това гледай да намериш общ език със своите хора..
сърцат Jumper ... член на "предателски кръг"- Кольо Варварина
User avatar
MILS
Posts: 418
Joined: 05 Dec 2007, 23:16

Re: Сигнали в реките - според IRF

Post by MILS »

Ей " спукания" лепи се бързо че ша потънеш без знак да си дал.
Колкото до хелито си прав. Дано доживеем да можем ама да не ни се налага да го ползваме .
А нашата икона във веба не закачай. Той Коки твори безспирно и спиртно.И слухове има че се е хвана на работа не за работата:))
User avatar
kayaso
Posts: 650
Joined: 05 Dec 2007, 14:23
Contact:

Re: Сигнали в реките - според IRF

Post by kayaso »

Манев: олабил съм я отдавна, не видиш ли? Единствената идеология, която подкрепям, е тази: да има полезна нформация, което "евентуаллно" повишава сигурността. Поне за тези, които го вземат предвид. Доколкото знам, тук пишем за реки. Това с планината беше само пример. Ако искаш обади се на некое от приятелчетата от ПСС и ги попитай, дали ще дойдат да спасяват човек от реката.

И все пак - тази сигнализация е международен език. Само ще ви дам един пример. Хората, които идват да карат колела с нас си имат застраховки, според които, ако има се наложи, хеликоптера може да дойде от Франция или Израел, и вервайте ми - това ще се случи преди нашите ПСС да бъдат на място. Казвам го от опит.
И така, по-добре вместо да се подигравате на сигнализацияата, предложете алтернативна, както направи Колето./ЗА това беше "бравото" към него. Добре би било също да се сетите, че някой ден може да се озовете в Хималаите нпример, или Кавказ/Пожелавам ви го!/, където транспорт с носилка би отнел дни до най-близката болница /не ви го пожелавам/ И където, както всички знаем реките са с размерите на половин Дунав. Дано не ви се налага там да чакате ПСС.

Хайде, смейте си се, и дано също не ви се налага да ползвате тази сигнализация. Аз за себе си я знам, и знам,че ако ми се наложи, мога да кажа на човека отсреща нещо... а той, ако не "си носи ПИПСа", това си е негова отговорност.
Милс, ти също ме разбра. Благодаря за това!
Темата се изтърка. Може да я преместите в раздел 'общи"- поне да не спамим...
User avatar
manev
Posts: 2925
Joined: 05 Dec 2007, 21:04
Location: София
Contact:

Re: Сигнали в реките - според IRF

Post by manev »

kayaso wrote: И все пак - тази сигнализация е международен език.
Кой каза така ??? Щото и Киро и Васко и те проповядват някаква сигнализация и би трябвало да се сравнят двете и още сигурно 5 които ще имат разлики ;)
За хелито не се коси, при всички положения ще дойде, само че при едното ще си го платиш ти тоя масраф ако нямаш застраховка ..
В Австрийско струваше 4300 евра миналата година, но си го пое застраховката. Преди да ги говориш тия работи си бръкни в джобовете да видиш дали имаш такава ...щото тука никой няма :) Тая година пак я докарахме единия ден да ни извлачат с хели от планината но този път им бяхме подготвили цели 11 курса, които незнам кой щеше да ги плати. :)
При всички положения и там има знаци но са достатъчно стари така че никой да не интерпретира с тях.
Определено събитията които съм посетил на IRF не са успяли да вдъхнат доверие и респект към мен, че да идват и да заковават правила на масата... да не говорим че са рафтинг и то доста "специфичен" ..Всеки който се е взел насериозно да канонизира такъв вид спортове обикновенно става за смях след време.
Така че се разрови и намери останалата част от "международната сигнализация" и я предостави тук, да видим дали пък Ноорвежците не са измислили нещо друго преди 30 години . Аз лично ще ти изчистя темата нагоре така че да остане само полезна информация
сърцат Jumper ... член на "предателски кръг"- Кольо Варварина
User avatar
manev
Posts: 2925
Joined: 05 Dec 2007, 21:04
Location: София
Contact:

Re: Сигнали в реките - според IRF

Post by manev »

Да използвам темата...да не отварям нова ...
Вчера чух от Дони че на курса сте коментирали някаква нова 7-ма !!! степен :shock: в "международната" категоризация ???
Ние тука понеже вече и на 6-та се мръщим искам да питам къде е тая 7-ца че да я лъзнем. Нещо ми намирисва да стават нещата като при катерачите с категоризациите или просто някой пак не е дочул...
И въобще кво правите на тоя курс че всяка година след като премине успявате да напълните "каякарската" поляна с вицове за цяла година ???
Миналата година едвам успяхме да сколасаме на реката и "каскадата" да и дадем клас 3 ...сега вече била 2+ :D Догодина предполагам че ще става и за туристически лодки.
Не задавам въпросите за да се заяждам или да усмивам нечии организации ...но ми прави впечатление че се появяват вече галактически терминологии и определен кръг от хора си организират празник на "надлъгването" ...
сърцат Jumper ... член на "предателски кръг"- Кольо Варварина
User avatar
manev
Posts: 2925
Joined: 05 Dec 2007, 21:04
Location: София
Contact:

Re: Сигнали в реките - според IRF

Post by manev »

Ето една статия която Милски преведе преди време. Пожелавам на всеки един ден да стигне до там че да не смее да си позволява лукса да дава категоризации на реки.
http://whitewater-bg.org/view/articles/57
сърцат Jumper ... член на "предателски кръг"- Кольо Варварина
User avatar
kayaso
Posts: 650
Joined: 05 Dec 2007, 14:23
Contact:

Re: Сигнали в реките - според IRF

Post by kayaso »

manev wrote:Да използвам темата...да не отварям нова ...
Вчера чух от Дони че на курса сте коментирали някаква нова 7-ма !!! степен :shock: в "международната" категоризация ???
Ние тука понеже вече и на 6-та се мръщим искам да питам къде е тая 7-ца че да я лъзнем. Нещо ми намирисва да стават нещата като при катерачите с категоризациите или просто някой пак не е дочул...
И въобще кво правите на тоя курс че всяка година след като премине успявате да напълните "каякарската" поляна с вицове за цяла година ???
Миналата година едвам успяхме да сколасаме на реката и "каскадата" да и дадем клас 3 ...сега вече била 2+ :D Догодина предполагам че ще става и за туристически лодки.
Не задавам въпросите за да се заяждам или да усмивам нечии организации ...но ми прави впечатление че се появяват вече галактически терминологии и определен кръг от хора си организират празник на "надлъгването" ...
Ако искаш конкретен отговор, задай конкретен въпрос на конкретен човек.

Що се отннася до категоризацията на реките, моето мнение е,че системата трябва да е оотворена за създаване на нови - по-високи категории, ако се налага това. Не съм съгласен със системата "ако една 6-ца се премине, значи става 5-ца". По този начин не се дава обективна оценка на бързея /доколкото въобще тук може да се изкючи субективизма/, ами се дава оценка на преминалият го. Или по-просто казано - един бързей не може да бъде 6 или 5та категория, само защото някой го е преминаал. Още по-просто - бързеят не може да бъде едновременно две категории на трудност. Бързеят си има една трудност /при равни условия - ниво на водата, температура/, и хич не се интересува кой го е минал.
В този смисъл не изключвам възможността някъде по света /вече/ да се говори и за бързеи над клас 6.
В една от книжките за "бяла вода" имаше схематиична категоризация. Ако някой е срещат подходяща в мрежата моля , нека я сподели!
User avatar
genius
Posts: 698
Joined: 09 Feb 2008, 13:07
Location: София
Contact:

Re: Сигнали в реките - според IRF

Post by genius »

kayaso wrote:Не съм съгласен със системата "ако една 6-ца се премине, значи става 5-ца".
Това май отдавна не е критерий за клас VI. В повечето случай пише, че бързей клас VI може в определени случай и определни хора да го карат, но е на ръба на самоубийството.

PS: http://paddling.about.com/od/paddling10 ... cation.htm
Class VI: (Unrunnable) Only a team of experts who carefully plan every aspect of this expedition would have hope of surviving these rivers and rapids.
Поради граматически неуредици, мнението на потребителя не може да бъде показано.
User avatar
manev
Posts: 2925
Joined: 05 Dec 2007, 21:04
Location: София
Contact:

Re: Сигнали в реките - според IRF

Post by manev »

в повечето случаи определят клас 6 бързей когато той е непреминаваем. Вероятно на някакво ниво на водата има шанс някой да се промъкне през него но това не го прави 5-та категория. Кольо е прав че отдавна не е практика и критерий. Такъв пример е участъка над Велербрюке където правят СикЛайна. Ние сме го виждали на висока вода и съответно успяхме да го видим и на ниска след време. Някои ентусиасти се бухат сърцато вътре ...но риска си е техен.
На друго място беше описано още по-лесно.
При четвърта категория започваш да губиш видимост в бързея когато влизаш в него но имаш повече от един вариант за преминаване.
При пета нямаш видимост и имаш само един път за преминаване като има вече предпоставки за сериозен инцидент (счупване, нараняване) или смърт ако не си уцелиш линията.
Шестата си остава със статут непреминаваем.
Филип миналата пролет се метна в един участък ...който после се оказа че бил 6-та категория ;) Водата беше супер висока и бързея реално го допусна да мине през него. Кой му я е сложил тая категория незнам...но тя си остава такава и на ниска вода си личи защо. Въпреки че съм сигурен че при организирана холдингова проява там повечето от нас ще се метнат през него...но файда от това никой няма.
И тука се връщам на първоначалния проблем в случая. При условие че има проста система достигаща до класифициране на невъзможното или неразумното ..защо трябва да се разводнява ..та чак и да се прекалява.
Това че си преминал през 5-та категория бързей не ти дава право да си мислиш че караш реки 5-та категория. В статията много добре е описано.
Много малко хора тука знаят какво е 5-та категория и който се е натъквал на такава ситуация после много бързо млъква и дърпа ръчната :D
Ако пък ще го правят като при катеречите то ще стане хептен боза.
Напомням че поради факта че Николай е движил каяка през годините ние работим с немската терминология и класификацията която те използват. Съответно трябва да се съобразяваме с регионалния "език" ...
сърцат Jumper ... член на "предателски кръг"- Кольо Варварина
User avatar
genius
Posts: 698
Joined: 09 Feb 2008, 13:07
Location: София
Contact:

Re: Сигнали в реките - според IRF

Post by genius »

kayaso wrote:В една от книжките за "бяла вода" имаше схематиична категоризация. Ако някой е срещат подходяща в мрежата моля , нека я сподели!
http://www.paddling.net/guidelines/showArticle.html?243
Поради граматически неуредици, мнението на потребителя не може да бъде показано.
Post Reply