"анализирай това"

Moderator: vandobrev

Post Reply
User avatar
manev
Posts: 2925
Joined: 05 Dec 2007, 21:04
Location: София
Contact:

"анализирай това"

Post by manev »

:)
Вчера с вярна дружина се качихме на Витоша, гонейки появилия се вятър. Дори и не предполагахме че обстановката ще бъде повече от перфектна. На долното плато беше истински парад на хвърчилата, почти нямаше модел или модификация която да не се рееше във въздуха. Малко след като завързахме Ботьо за едно 9,5 кв. крило и той литна из платото в пълен екстаз, реших че е време и аз да се закача на нещо. Оказа се че съм разпродал всички крила годни за каране и съм останал с един "Cross Fire" 6,3 кв. който бях нарочил за тестване. Малко преди това коментирах с хората че за този спорт определено трябава да се научиш на търпение. Естествено последвалите събития го доказаха. Съвсем нетърпеливо извадих крилото и реших да го изпробвам с дипауър бар а не с дръжки както беше изработено. навързах всичките щуротии и помолих едното момче да го зъдържи в "полуерекция" за да проверя работи ли управлението. Хъммм естествено че не сработи. Попривързах разни върви и веднага след като се убедих че бара реагира натегнах яко и излетях като тапа от шампанско по платото. Малко след това дойде и ред на всичките приказки изказани за "търпението". Модела е известен на повечето хора със своята динамика и сила с която дърпа. В крайна сметка ме свлече към ръба на платото към скалите и реших че е време да приключвам. В бързане да го подкарам тва чудо бях решил че нямам време да се занивам с някви глупости от сорта "Може ли да спре" и "Може ли да се отцепи тва крило" оказа се че нито може да спре нито може да се отцепи :D и те така... продължаваше да ме влачи с тенденцията да ме закара на бай Кръстьо по бързия начин. Успях да го скря зад един хълм и мнооого бавно внимателно и търпеливо да го придърпам и хвана. Тогава се сетих че ако бях проявил малко търпение в началото при връзването сега нямаше да съм върху каманяците и най-вече нямаше да ме чака да ходя пеша през цялото плато. Както и да, поука от тая случка надали съм си взел но опитите ще продължат. Идиотско след това беше че се чух с жоро от Сливен който ми каза че Поизводителят на крилата споменал да не си правим експерименти с тоя модел крила ..че давали ядове :) разбрах го от първият път :D
сърцат Jumper ... член на "предателски кръг"- Кольо Варварина
User avatar
kayaso
Posts: 650
Joined: 05 Dec 2007, 14:23
Contact:

Re: "анализирай това"

Post by kayaso »

Всеки, които е пипнал "крос" знае каква резачка е! :D
И мен като ме гепи ентусиязма, бързам да се закача и да карам.Когато нещата със един кайт са проиграни, вероятността от грешки се свежда до минимум. ако експериментираш, е добре да не се отдалечаваш много и да не си сам, защото има моменти в които не можеш да се докопаш до крилото. Все пак ако си сам е разумно да си:
1.носиш някакво прусяче /тънко въженце, 5 мм е достатъчно/ с дължина около 1,5 м.
2. карабинер.
3. да знаеш поне 1-2 катерачески възела, които ти дават възможността да връзваш сигурно и да развръзваш лесно / а не с ножа :mrgreen: /
4. да си носиш раницата от кайта на гърба. Ако си със ски, може и сгъваемите щеки в нея.Ако не раницата, поне колана с който се фиксира кайта след като го сгънеш.
5. спален чувал и палатка не ти трябват! :D

Върпорните дреболии и знания ще ти помогнат да фиксираш бара или дръжките към някой храст, дърво или стълб от маркировката, за да можеш спокойно да отидеш до крилото и да го сгънеш. Ако такива няма наблизо, понякога става и с борда- заравяш го в снега с предният кант надолу и прикачваш кайта със задните линии към него. Това - последното при много силен вятър не винаги бачка .

Манев , знам че всичко това ти е ясно... пиша го за тези, които едва сега откриват удоволствието от сноу кайтенето, за да им е по-лесно! ;)
User avatar
manev
Posts: 2925
Joined: 05 Dec 2007, 21:04
Location: София
Contact:

Re: "анализирай това"

Post by manev »

ма моля ти се бе Яска :D ни най-малко го приемам като критика. Написах това горе именно защото на мен нещата са ми "ясни" и с лека ръка ги пренебрегвам. Съответно и се наиграх :) Много хубаво си довършил идеята на погоре написаната от мен тема. Поздравления .
За това и кръстих цялата тема "анализирай това" за да си споделяме случки, теориии и как откриваме топлата вода :D
сърцат Jumper ... член на "предателски кръг"- Кольо Варварина
User avatar
ME4KATAX
Posts: 7
Joined: 18 Dec 2007, 09:19
Contact:

Re: "анализирай това"

Post by ME4KATAX »

И винаги си скатавайте прилежно кайта. Дори да се наложи спешна евакуация от обекта, намерете впоследствие време да си ги оправите (най-вече линиите), защото в противен случай рискувате да загубите време и нерви и здраво да премръзнете, както ми се случи на мене тази неделя.
no kite no fly
User avatar
manev
Posts: 2925
Joined: 05 Dec 2007, 21:04
Location: София
Contact:

Re: "анализирай това"

Post by manev »

Мммда добър съвет :) аз поне за себе си го надживяш това. Сега офиса ми е сушилня и разплеталня :)
сърцат Jumper ... член на "предателски кръг"- Кольо Варварина
Post Reply